KRITIKA

Barbaro allegro

KLVR
  |  2007. okt. 25 csütörtök

Utoljára ’91-ben voltam Barbaro koncerten, a Lágymányosi Közösségi Házban. Nem tudtam kik õk, egy társasággal csöppentem oda. Dermedten hallgattam a zenét, amely mágnesként vonzott, de egyszerre ijesztõ erejû is volt. Úgy tûnt, bármikor elszakadhat a kötõfék, és végzetesen elszabadulhatnak az indulatok. Próbáltam elõl maradni, de a széles mozdulatokkal táncoló tömeg hátrébb kényszerített. 

Most laza teltház van az A38-on. A zömében késõ harmincas, kora negyvenes korosztályban többséget alkotnak a férfiak, akik csak mérsékelt arányban viselik a hõskor egyik attribútumát, a bõrmellényt. De jelen vannak a fiatalok is, egyrészt a szülõkkel érkezõ gyerekek formájában, másrészt érdeklõdõ huszonévesek képében.


Balázs Elemér Group lemezbemutatója

A Jazz Reneszánsza

KLVR
  |  2007. okt. 07 vasárnap
Meg voltunk gyõzõdve arról, hogy nincs már olyan mûfaj, stílus, hangjárás, amit ne használtak volna fel a jazzben. A Remix Korban azuralkodó és szinte kötelezõ alkotói hozzáállás más zenei alapanyagok feldolgozása, a jazz pedig nem is tudna másmilyen lenni. Ha sötét kamrában zártak volna azzal, hogy addig bent maradunk, amíg ki nem találjuk, melyik stílus, mûfaj úszta eddig meg a figyelmet, akkor valószínûleg nem mi írnánk ezeket a sorokat.

Részek részben, egészen - Mantra Porno, Zagar

KLVR
  |  2007. szept. 29 szombat
A Mantra Porno erõs név. Azonnal felkelti a  figyelmet, értelmezési lehetõségek sorát elindítva a limbikus rendszerben. Ezek között a 2001-ben alakult "vintage eletrofunkot" játszó budapesti zenekar képe nem biztos, hogy az elsõk között bukkan fel.

Zagar rajongói teljesen megtöltötték a Gödör belsõ koncert termét, ami különleges térélményérõl is nevezetes, mégpedig, hogy szélesebb, mint hosszabb.

Improvizáció a Földön (MOL Jazz Fesztivál 3.)

KLVR
  |  2007. szept. 17 hétfő
A worldmusic, vagy a jazz még csak távolról sem egzakt fogalmak. Szabadon használja mindenki õket, szinte arra, amire akarja. Lionel Loueke GilFeMa Trio a fülszöveg szerint world jazzt játszik. Tehát – látatlanban, hallatlanban – legfeljebb annyi tudható, hogy olyan zenét, aminek köze van a Földhöz és az improvizációhoz.

Avantgárd huncutságok (MOL Jazz Fesztivál 2.)

KLVR
  |  2007. szept. 16 vasárnap
Én felvállalom azt, István, ha ilyen zenét szeretsz, nem lesz esküvõ, hangzott ki tisztán a közönség soraiból a Közraktár Sátor félhomályában. A reprezentatív mintát mutató, duruzsoló közönség szellõsen elfért. A színpadon az avantgard jazz francia királya, Marc Ducret szürke kardigánban erõsen bûvölte balalajka formájú elektromos gitárját, a nem kevésbé neves Bruno Chevillon az elsõre hagyományosnak látszó bõgõjét, Eric Echampard pedig éppen nem dobolt.

Illem, kellem, píszí taps (MOL Jazz Fesztivál 1.)

KLVR
  |  2007. szept. 13 csütörtök
Van abban valami lenyûgözõen abszurd, ahogy ülünk a világ egyik legjobb akusztikájú koncerttermében, a Bartók Béla Nemzeti Hangversenyteremben, fejünk felett a híres hangvetõ ernyõk, elõttünk fent a páratlan "92 regiszteres, 5 manuálos" szimfonikus orgona 13 méteres sípfala, szemmagasságban pedig Michael Schiefel énekli a Boys Don’t Cry-t a Cure-tól.
A reprezentatív eleganciájú épületben a közönség reprezentatív fegyelmezettséggel ül, nem mozog, alig lélegzik.

A Jazz Rockandrollja - Tóth Viktor Tercett

vlkr
  |  2007. szept. 06 csütörtök
Alig lehet követni a dzsessz zenészek (vagy jazz?, egyesek ölni tudnának a magyaros írásmódért) különféle formációit. Már éppen megvan a trió, tercett, quartet, quintet és sextett felállás (az egytések és kéttések úgyszintén farkasszemet néznek), aztán csak úgy, váratlanul, beugrik egy újabb dobos, egy másik ember meg betol egy mázsás hangszert a koncertre.

Sziget 2007 (1-7. nap) beszámolók, kritikák

Hajni&Hugó
  |  2007. aug. 27 hétfő

816
sor